Her gir vi deg 4 enkle supre tips for å hjelpe deg med å markedsføre elektrikerbedriften din lokalt. Tiltak som gjør at du kommer rett foran nesa på potensielle kunder. La oss gå rett på sak med våre fire supre tips.
Tips 1: Kom øverst på Google når noen søker "elektriker"

I dag begynner man på Google dersom man trenger elektriker og ikke vet hvem man skal kontakte. De aller fleste sjekker de første resultatene før de bestemmer seg for å ta kontakt med en. Du komme helt øverst når noen søker, takket være Googles annonseringsløsning. Dette er trolig den beste måten å markedsføre en bedrift på siden du kommer rett foran nesa på en potensiell kunde, akkurat i det tidspunktet vedkommende er på leting etter noen som deg.
Nok å gjøre? Lite lysten på å lære deg å bli dyktig i Google Ads? Vi kan hjelpe deg. Se supre medlemstilbud her.
Tips 2: Få gode anmeldelser fra kunder
.png)
Kundeanmeldelser er en utmerket måte å bygge tillit hos potensielle kunder ved å vise dem hva andre har sagt om virksomheten din. Slike vurderinger er så viktig at selv Google fremhever bedrifter med mange 5-stjerners vurderinger når de viser resultater.
Jo flere nye vurderinger du har, jo mer vil din bedrift bli fremhevet når folk søker. Her gjelder det å ha en god snittscore, et godt antall vurderinger og et jevnt tilsig av nye vurderinger.
Du kan også bruke kundeanmeldelser til å identifisere vanlige klager og adressere dem deretter med dine nye kunder, slik at de ikke har de samme problemene i fremtiden.
Løs dette på en av følgende to måter:
💡 Etabler en god rutine der du selv spør kunder om vurdering etter endt oppdrag
💡 Spør kunder automatisk ved hjelp av et smart system du får via medlemstilbudet til medlemmer av Lux Fide. Se priser og tilbud her.
Tips 3: Fiks en attraktiv bedriftsprofil på Google

Hvordan ser bedriften din ut dersom den vises på Google Maps eller i søkeresultatet? Fremstå profesjonell og attraktiv når bedriften din blir funnet. Lykkes du med dette, vil de interesserte enten klikke seg inn til nettstedet ditt eller ta direkte kontakt med deg fra bedriftsprofilen. Her er noen kjappe ting du kan gjøre
- Last opp noen fine proffe bilder.
- Sjekk at åpningstider er korrekte
- Sjekk at navnet skrives korrekt
- Sjekk at adressen er korrekt
- Velg rett hovedkategori (Elektriker)
- Velg et godt antall underkategorier som du syns passer
Dette hjelper deg å komme opp oftere på Google Maps og i Google søk, samtidig fremstår du mer profesjonell når dette ser ryddig ut fremfor mangelfullt og tilfeldig.
Tips 4: Bygg en lekker nettside som er SEO-optimalisert
Nettstedet ditt er kjempeviktig for å klare å overbevise om at din bedrift er rett valg å kontakte. Førsteinntrykket dannes av hvilken følelse vedkommende får i det man møter siden. Så her er det kjempeviktig å appellere på en god måte og fremstå profesjonell og imøtekommende. Altfor mange bedrifter har år gamle nettsider som bruker for teknisk språk som ikke fokuserer på hva som er viktigst for den som besøker.
Med et attraktivt nettsted vil du overbevise en betydelig større andel. Dette påvirker alle som kommer innom, selv dem som kjenner bedriften din fra før og bare skal inn for å finne telefonnummeret. Dem som søker etter elektriker via Google legger meget stor vekt i hvordan du fremstår på nettstedet.
Et godt utviklet nettsted er også optimalisert for å vises høyt på Google. Her er det mange triks og ting man kan gjøre, ofte av teknisk karakter.
Ønsker du hjelp til å utvikle et nytt lekkert nettsted? Sjekk ut mer på denne siden.
Bruker du allerede penger på markedsføring?
I så fall ville jeg spurt meg selv om hva man får igjen for dette. Altfor mange bedrifter donerer penger til 1881, lokale aviser og sponsing av fotball-lag, uten å vite hva man egentlig får igjen for det. Godt mulig dette fungerte greit en gang før, men folk i dag bruker mindre tid på dette enn før og er mer bombardert med reklame og inntrykk fra før. Det bli gjøre seg aktuell og tilstede i det øyelibkket noen trenger deg, er en smartere strategi.
Spar dermed penger benyttet på andre markedsføringstiltak og gi digital markedsføring en sjanse. Du kan gjerne kalle den en test for et halvt års tid, men mest sannsynlig vil du ikke merke at du fjerner annonseringer fra 1881.
Trenger du hjelp eller råd til markedsføring?
Ta kontakt med Kjetil i Treffsikker AS. Vi er spesialisert på å markedsføre lokale bedrifter og å skape målbare resultater selv på små budsjetter. Vi brenner for norsk næringsliv og setter stor pris på alle henvendelser. Ta kontakt helt uforpliktende. Få flere gratis tips og en profesjonell vurdering på hvordan din bedrift fremstår på nett.
Se også tilbudssiden for markedsføring for medlemmer av Lux Fide. Her finner du tre supre pakker som vil gi din bedrift en god boost og mange nye henvendelser til lukrative oppdrag.